Bilimadamlarına göre, siyah üzüm suyu içmek, hafıza kaybını azaltıyor ve hatta bu kaybı
tersine çevirebiliyor. Cincinnati Üniversitesi Psikiyatri bölümünde
görevli bilim adamları, erken hafıza kaybı yaşayan 12 kişiyle bir
çalışma yaptı. Sonuçta, 12 hafta boyunca içeceğin varyasyonlarını
içenlerin farklı zihin testlerinde iyi bir performans gösterdikleri
görüldü.
Araştırmacılar, iki ayrı grup oluşturdu. İlk gruba
Massachusetts' in Concord bölgesinde yetiştirilmiş saf Concord üzümü
suyu verilirken ikinci grup ise hiçbir şey içmedi. Deney süresince her
iki gruba da düzenli hafıza testi yapıldı. Araştırma sonucuna göre
birinci gruptakilerin yarısında daha uzun süreli gelişme kaydedildi.
Uzmanlar, bu sonuçların arkasındaki neden olarak ciltteki antidoksanlar
ve meyvenin suyunu görüyorlar. Gruplar arasında temelde, önemli
derecede farklılıklar olmamasına rağmen, saf siyah üzüm suyu içenlerde
ise öğrenmede önemli gelişmeler görüldü. Bu eğilimin kısa süreli
zihinde tutmayı sağladığı ve mekana ait, sözsüz hafızayı geliştirdiği
belirtiliyor. Araştırma sonuçlarına göre, meyve ve sebze gibi
antioksidanlar bakımından zengin yiyecekler ile bunların yüzde 100
meyve suları bilişsel fonksiyonu korumaya yardımcı oluyor.Bu posta 305 defa okundu
tersine çevirebiliyor. Cincinnati Üniversitesi Psikiyatri bölümünde
görevli bilim adamları, erken hafıza kaybı yaşayan 12 kişiyle bir
çalışma yaptı. Sonuçta, 12 hafta boyunca içeceğin varyasyonlarını
içenlerin farklı zihin testlerinde iyi bir performans gösterdikleri
görüldü.
Araştırmacılar, iki ayrı grup oluşturdu. İlk gruba
Massachusetts' in Concord bölgesinde yetiştirilmiş saf Concord üzümü
suyu verilirken ikinci grup ise hiçbir şey içmedi. Deney süresince her
iki gruba da düzenli hafıza testi yapıldı. Araştırma sonucuna göre
birinci gruptakilerin yarısında daha uzun süreli gelişme kaydedildi.
Uzmanlar, bu sonuçların arkasındaki neden olarak ciltteki antidoksanlar
ve meyvenin suyunu görüyorlar. Gruplar arasında temelde, önemli
derecede farklılıklar olmamasına rağmen, saf siyah üzüm suyu içenlerde
ise öğrenmede önemli gelişmeler görüldü. Bu eğilimin kısa süreli
zihinde tutmayı sağladığı ve mekana ait, sözsüz hafızayı geliştirdiği
belirtiliyor. Araştırma sonuçlarına göre, meyve ve sebze gibi
antioksidanlar bakımından zengin yiyecekler ile bunların yüzde 100
meyve suları bilişsel fonksiyonu korumaya yardımcı oluyor.Bu posta 305 defa okundu


