Cell Division dergisinde yayınlanan bulgular, somon balığı gibi yağ asitleri içeren yiyeceklerin tüketmenin sağlığa faydalı olduğuyla ilgili yeni kanıtlar içeriyor.
Mısır'daki Mansoura Üniversitesi çalışanlarından El-Mowafy ve arkadaşları, bir omega 3 yağ asidi olan dokosaheksaenoik asitin (docosahexanoic acid) farelerdeki tümör üzerindeki etkilerini ve bir kemoterapi ilacı olan cisplatin ile nasıl bir etki yarattığını araştırdılar.
El-Mowafy
sonuçların dokosaheksaenoik asitin cisplatin ve
muhtemelen diğer kemoterapi ilaçlarıyla beraber
kullanıldığında tümörler üzerinde
etki yaratacak yeni bir ilaç rejimi ortaya koyduğunu
düşünüyor : "Dokosaheksaenoik asit,
içinde göze çarpan kemo-önleyici etkiler
barındırıyor ve cisplatin'in etkisi hatırı
sayılır derecede artırıyor."
Mart
ayında Amerikalı araştırmacılar omega 3
yağ asitleri içeren yiyeceklerle (özellikle
somon, uskumru, ringa ve sardalya gibi balıklarda bolca
bulunuyor) yapılan diyetin erkeklerde prostat kanserine karşı
koruma sağladığını göstermişti.
Ayrıca
ceviz ve lifli sebzelerde de bulunan yağ asitlerinin,
antiinflamatuar (iltihap kurutucu, ateş düşürücü)
etkileri bulunuyor ve kalp krizi riskini azalttığı
düşünülüyor.
El-Mowafy'nin ekibi
çalışmalarında, dokosaheksaenoik asitin
moleküler seviyede tümöre bağlı olarak
oluşan beyaz kan hücrelerinin birikimini ve iltihabı
engellediğini buldular.
Araştırmacılar
ayrıca yağ asitlerinin kemoterapi ilaçlarının
yarattığı toksisiteyi ve böbrek bezlerine verilen
zararı azalttığını eklediler.
Kaynak: http://www.kanseritedaviet.com/2009/04/omega3-dokosaheksaenoik-asit-tumor.html
Bu posta 529 defa okundu

